Thailand part 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Heidi Legein - WaarBenJij.nu Thailand part 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Heidi Legein - WaarBenJij.nu

Thailand part 2

Door: Piraat

Blijf op de hoogte en volg Heidi

05 Mei 2007 | Thailand, Phuket

Wauw, een maand in Thailand, wat is de tijd voorbijgevlogen! Ondertussen ben ik al wat ingeburgerd, weet ik al heel wat coole plekjes zijn en heb ik op werkgebied ongelooflijk veel bijgeleerd. Ik zeg niet dat ik de Thais ondertussen doorgrond heb, het blijven ingewikkelde wezens met rare gewoontes, althans voor een Europees meisje als ik. Desondanks heb ik wel al een aantal stappen voorwaarts gezet wat betreft communicatie en hoe men hier business doet. Dit is de ideale praktijkscholing voor het bereiken van mijn volgende doelstellingen.
Ik zit momenteel op kantoor met één van mijn twee enige collega’s, het is 21.00u locale tijd en ons brein werkt heel wat trager dan de voorbije uren en dus hebben we gezamenlijk besloten een chill-out fase in te lassen alvorens naar onze hotels terug te keren. Er staat een leuk muziekje op en de laatste hand wordt gelegd aan de voorbereidingen voor morgen; ettelijke faxen worden verstuurd, vluchten nog bevestigd, kwaliteitsrapporten ingevuld, meetings op de agenda geplaatst en al wat zometeen niet meer gedaan geraakt is voor morgen. Een dag telt niet voldoende uren, overuren bestaan bij ons niet, we werken tot we moe zijn en de productiviteit een duik neemt. Maar het is allemaal allesbehalve een kwaal, een boeiendere job kan ik me werkelijk niet meer voorstellen en ik prijs mezelf gelukkig dat ik deze kans krijg.
Ik heb ondertussen al een aantal uitstapjes gemaakt naar o.a. de Phi Phi eilanden, Phang Nja Bay en gaan kayakken in de grotten en lagunes van de zee van Andaman; stuk voor stuk ware pareltjes, hoewel ik op dat vlak toch al veeleisend ben geworden. De excursies zijn hier nog vrij exclusief en duur, maar zeer goed verkoopbaar. Het publiek is hier dan ook een stuk beter dan bv. in Tunesie. Hier boekt men geen last-minute voor amper 300 euro, maar kiest men voor klasse in één van de vele luxe-resorts en spa’s en wil men ook wel wat van dit prachtige land ontdekken buiten wie er in de kamer naast u slaapt of vanaf welk uur de alcohol inclusief is.
Het is ongelooflijk goed weer, zonnig en temperaturen rond de 36 graden. Het regent occasioneel wel eens, maar dat is eerder prettig dan storend. Ik heb ook al een leuk bruin kleurtje gekregen, hoewel de Thaise meisjes hier op kantoor dat maar niet kunnen aanvaarden; de Thais proberen namelijk allemaal om er witter uit te zien en kunnen niet begrijpen dat wij met onze mooie witte huid er niet alles aan willen doen om dat zo te houden. Wit zijn is een statussymbool; hoe bruiner, hoe meer je werkt in felle zon, uit noodzaak. Geen enkele mens zou er toch aan denken om vrijwillig de zon op te zoeken!
Ik houd het voor bekeken voor vandaag, morgen is nog een bureaudag gevolgd door een wilde party-avond (reggae party ergens op een verlaten strand en dan Seduction, een disco in het midden van Patong) en zondag is relaxen het sleutelwoord; uitslapen, strand, massage, shoppen en lekker gaan eten ergens op een uitzonderlijk plaatsje waar we nog niet zijn geweest.
Wordt vervolgd...

  • 05 Mei 2007 - 12:20

    Sjakosh:

    Hey meidie!!Leuk te horen dat alles goed met je is!! In mijn vorige reactie had ik gemeld da'k misschien afkwam naar Thailand maar dat zal toch pas voor volgend jaar zijn. Onze bestemming is namelijk gewijzigd naar India, Bombai.
    Amuseer je nog en laat van je horen.

    Liv aka Sjakosh x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2007

Postkaartje

20 Juli 2007

News from Phuket

28 Mei 2007

Huwelijksreis in Thailand

05 Mei 2007

Thailand part 2

15 April 2007

Life in Thailand -part1-
Heidi

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 7554

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: