Life in Thailand -part1- - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Heidi Legein - WaarBenJij.nu Life in Thailand -part1- - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Heidi Legein - WaarBenJij.nu

Life in Thailand -part1-

Door: Piraat

Blijf op de hoogte en volg Heidi

15 April 2007 | Thailand, Phuket

Azuurblauwe zee, witte stranden, palmbomen, prachtige baaien en berglandschappen, jungle, olifanten....dat is heden ten dage mijn dagelijkse werkomgeving en ik ben er niet treurig om! Hier in Phuket is mijn job een luxejob.27 hotels, inderdaad de moeite, maar allemaal om ter mooist. Het is heerlijk rond te cruisen van het ene naar het andere hotel langs adembenemend mooie plekjes en dan tijdens de bezoektijden een cocktail te drinken uit een kokosnoot met zicht op zee.Ik woon in Patong, een baai die gekend staat voor zijn nachtleven; restaurants,bars en discotheken. Overdag is het hier rustig, elke avond een groot feest. (welliswaar tot 2u:ideaal om de volgende ochtend niet volledig KO te zijn)
Vrijdag was het hier waterfeest ter inleiding van het nieuwe Thaise jaar 2551.Alle winkels waren dicht en de straten vulden zich met mensen elk gewapend met een gigantisch waterpistool.Op de nog berijdbare straten reden voornamelijk pick-up trucks gevuld met mensen en grote tonnen water die aan elke denkbare plaats werden hervuld zodanig dat met zekerheid niemand op heel het eiland droog gebleven is.In het centrum van Patong deden de discotheken en bars voor 1 keer smiddags open en werd het een gigantisch straatfeest.De volgende dag stond alles onder water, maar na de tsunami heeft geen enkele Thai nog schrik van een beetje regenwater.Sporen van de tsunami zijn er trouwens bijna niet meer te vinden, buiten de vele herdenkingsplaatsen en bordjes die een evacuatieroute aanduiden en het aantal kms dat je moet lopen om even grote golven als de vorige te vermijden.(in case of earthquake run up the hill 2.4 kms)Vandaag is het zondag, mijn vrije dag en ben ik aan het bekomen van een afscheidsfeestje gisteren op het Thaise vasteland. De meeste collegas vertrekken nu pas en ik blijf hier alleen voor de Belgen en Nederlanders samen met twee Duitse collegas.Ook ben ik verantwoordelijk voor alle in-en outgoing vluchten van en naar Brussel of Amsterdam, Martinair, Singapore Airlines en China Airways (fun verzekerd op de luchthaven)
Het thaise eten is heel erg lekker en supergoedkoop en de mensen zijn hier heel erg vriendelijk. Er is wel een vrij groot communicatieprobleem met de meeste hotelrecepties en management. (Het vergt enorm veel geduld om iets duidelijk te maken en akkoorden te bereiken maar eens de zaak geklaard, wordt alles tot in de puntjes verzorgd). Uit ervaring leert men natuurlijk. Zo wil "yes yes, of course" niet meteen zeggen "het komt inorde", maar veeleer"ik versta er geen bal van en laat mij nu gerust"
Verder hebben ze hier wel een aantal te respecteren gewoontes. Tafelmanieren:met je vork schuif je het eten op je lepel.Een vork in je mond steken is een blijk van onbeschoftheid en slechte opvoeding.
De koning is hier absoluut heilig en staat in grote veelvuldigheid overal langs de straten en in publieke gebouwen afgebeeld. Een Zwitser heeft recentelijk een gevangenisstraf van 10 jaar gekregen voor het besmeuren van een afbeelding van de koning, in zatte toestand.
Verkeersregels worden echter niet zo au serieux genomen, rode lichten en verkeersborden zijn eerder een advies dan een verplichting, snelheid wordt niet gecontroleerd en als je zat achter het stuur word tegengehouden moet je zolang blijven zitten en zoveel water drinken tot je weer fit bent om te rijden, zonder meer. De Thais zitten ook graag met heel de familie op de scooter of in een soort laadbak dat naast de scooter hangt.
Tot zover episode 1, ik ga zwemmen en dan sushi gaan eten (Hier zijn ook eindeloos veel internationale restaurants om eens af te wisselen van de traditionele Thaise keuken).
Tot de volgende keer maar weer.

  • 16 April 2007 - 10:57

    Riet - Robyn:

    Dag Heidi!
    Wow zeg! Ik zit hier nog steeds in Mere...Heb wel zowa 4 jaar op kot gezeten in Gent en ik hoop er binnenkort wel terug te gaan wonen maar ik moet eerst nog wat sparen want dat gaat anders niet zo goed. Ik heb ook nog niet echt een vaste job, daarmee. Ik werk nu als diabeteseducator, ben afgestudeerd als diëtiste en heb die opleiding er nog bijgedaan en ik vind dat wel nog plezant maar 't is halftijds en daarmee. Zoek naar een voltijdse job... Ge hebt zeker gelijk dat ge daar zit. Lekker genieten van al het moois. Wat doe je eigenlijk als job? Is het niet moeilijk met de taal enzo? Of spreken ze daar ook wat engels? Je hebt zo te zien wat overal gezeten he? Hoelang ben je eigenlijk van plan om daar te wonen? Of ga je zo de hele wereld eens af? ;-)'t Lijkt mij wel een serieus avondtuur te zijn. Hoe ben je er eigenlijk geraakt en hoe heb je daar een job gevonden? Gewoon naar daar vliegen en daar wat rondvragen? Of ken je daar ook mensen?
    En waarom Thailand? Hihi, veel vragen ineens he... Alle meid, ge hebt het weer getroffen! Ps. Mailtjes liefst naar mijn nieuw adres sturen: suikerrietje@hotmail.com, het andere daar heb ik veel te veel spam mail van gekregen en dat ben ik een beetje beu. Dat gebruik ik enkel nog voor msn.
    Veel succes daar nog en ik zal wel nog eens horen hoe het daar zit he!
    Als je terug bent moeten we nog eens iets gaan drinken en bijklappen over de voorbije jaren.
    Doe ze daar allemaal de groetjes! ;-) xxx

  • 17 April 2007 - 15:32

    *Sjakosh*:

    Hey misses! Hoe gaat ie?! Ziet er wel super uit, hier in Hasselt is het maar kalmpjes maar de kans bestaat dat ik volgende maand afreis naar Thailand!! Volgende week weet ik het zeker, dan laat ik je meer weten en kom'k je zeker bezoeken. Hoe is het eigenlijk om zolang van huis te zijn valt't mee?
    Kisses Sjakosh
    x x x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2007

Postkaartje

20 Juli 2007

News from Phuket

28 Mei 2007

Huwelijksreis in Thailand

05 Mei 2007

Thailand part 2

15 April 2007

Life in Thailand -part1-
Heidi

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 7557

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: